martes, 4 de enero de 2011

Ud 6 Sessió 3 Comentari de text

Comentari de Text “Carta d’un soldat des del front” BLOG. Per entregar (s’elaborarà en part de la sessió 3 i 4)

2.- Carta d’un soldat des del front

Carta d’un soldat des del front
05-02-1918 França, a la nit
Estimada meva
[...] Potser t’agradarà saber com està l’ànim dels homes aquí. Bé, la veritat és que (i com t’he dit abans, m’afusellaran si algun càrrec important pesca aquesta carta) tothom n’està completament fart i a ningú li queda gens del que es coneix com a patriotisme. A ningú li importa un rave si Alemanya té Alsàcia, Bèlgica o França. L’únic que vol tothom és que tot plegat s’acabi d’una vegada per totes i poder tornar a casa. Aquesta és honestament la veritat, i qualsevol persona que hi hagi estat els últims mesos et dirà el mateix.
De fet, i això no és una exageració, l’esperança més gran de la gran majoria dels homes és que els disturbis i les protestes a casa obliguin el govern a acabar la guerra com sigui. Ara ja saps l’estat real de la situació.
També puc afegir que he perdut pràcticament tot el patriotisme qeu em quedava; només em queda pensar en tots els que sou allà, en tots els uqe estimo i que confien en mi perquè contribueixi en l’esforç necessari que cal per a la vostra seguretat i la vostra llibertat. Això és l’únic que em manté i que em dóna forces per aguantar-ho. Pel que fa a la religió, que Déu em perdoni, no és uan cosa que ocupi ni un entre un milió de tots els pensaments que omplen el cap dels homes aquí.
Que Déu et beneeixi, estimada, i a tots els que estimo i m’estimen, perquè sense el seu amor i la seva confiança defalliria i fracassaria. Però no et preocupis, amor meu, perquè continuaré fins al final, tant si és bo com si és dolent [...]
Laurie.


3.- Soldats francesos

Llegeix el document 2.- i observa el document 3.-
a)      En quins aspectes penses que es relacionen?
b)      Quin és l’ànim d’aquest soldat? Quina opinió té el soldat sobre el govern, la religió, el patriotisme i la política internacional?
c)       Per què l’autor pensa que si li troben la carta serà afusellat?
d)      Creus que la situació i l’estat d’ànim que descriu l’autor es poden extrapolar a qualsevol conflicte actual?

No hay comentarios:

Publicar un comentario